Succesvolle Evaluatie bij een Verzekeraar
Met een tevreden glimlach verliet ik het imposante atrium bij een verzekeraar. Recentelijk heb ik daar een evaluatiegesprek gehad met hen als een van onze belangrijkste klanten. Ik was benieuwd naar hun feedback.
Het gesprek verliep super ontspannen. Ik had het gevoel dat er echt naar me geluisterd werd. Lang verhaal kort: men was super tevreden met onze interculturele dienstverlening.
Terwijl ik door het atrium terug naar de parkeerplaats liep, viel mijn oog op een aantal kratjes gevuld met vers fruit. De woorden “Ik ben om op te eten” stonden erboven geschreven. Het was alsof het fruit speciaal voor mij was neergezet, een beloning voor het professionele werk dat mijn experten team en ik hadden geleverd. Ik kon het niet laten en nam een sappige appel uit een van de kratjes. Het voelde als een symbolische bevestiging van ons succes.
Terwijl ik in de appel hapte, begon ik na te denken over de volgende uitdaging waar we voor stonden. Hoewel de verzekeraar zeer tevreden was met onze dienstverlening, wisten wij beide dat er nog ruimte was voor uitbreiding. We wilden graag meer interculturele cases identificeren en deze vroegtijdig aanpakken, om ervoor te zorgen dat betroffen cliënten de meest effectieve ondersteuning kregen, ongeacht hun achtergrond. Bovendien: tijd besparen is kosten besparen.
Het was niet altijd eenvoudig om interculturele aspecten in een reintegratie proces te (h)erkennen. Soms waren de etnische aspecten subtiel, impliciet en moeilijk te detecteren. Maar ik wist dat het de moeite waard was om hier extra aandacht aan te besteden. Voor mijn klant vergde het een dieper begrip van de verschillende culturele invalshoeken, voor mij vergde het meer kennis van hun specifieke processen en mogelijkheden van hun medewerkers en andere belanghebbenden.
Terwijl ik nog een hap nam van mijn appel, keek ik rond in de prachtige hal. Het was een indrukwekkende, op duurzaamheid geïnspireerde werkomgeving. Ik voelde me trots dat ik als biculturele vrouw en eigenaar van Inter-Focus hier stond. Maar het ging niet allemaal vanzelf. Het heeft professionele en persoonlijke offers gekost.
Maar met een hernieuwde energie en een volle maag vervolgde ik mijn weg terug naar de parkeerplaats buiten het gebouw. In mijn visie aan de horizon zag ik mijn team en mijzelf leren, groeien en oogsten, net zoals de vruchten van onze inspanningen.