Achmea maakt kennis aangesloten ZZP’ers Inter-Focus
Onder het genot van een Turkse thee en Hollandse koekjes ontmoette Achmea een selectie van aangesloten ZZP’ers die in de praktijk via Inter-Focus met cliënten aan de slag gaan.
Het moet gezegd worden: uiteenzetten hoe men maatwerk levert in incidentele situaties met Nederlanders met een andere culturele achtergrond (taalbarrière, vertrouwen, wederzijds begrip) behoeft soms een persoonlijke ontmoeting tussen verzekeringsmaatschappij en dienstverlener.
De uitvoerende Achmea medewerkers legden discreet een aantal algemene voorbeeld cases op tafel. ‘Hoe om te gaan met een chronisch zieke patiënt in Turkse familieomstandigheden zus en zo’? En: ‘hoe kunnen we zelfredzaamheid bepalen in geval van letselschade case X of Y’?
Een levendige, inhoudelijke discussie ontstond tussen Achmea en twee arbeidsdeskundigen & casemanagers verzuim; een herstelcoach & fysiotherapeut; een carrière- en life coach; een diversiteits- en HRM adviseur en de Directeur Dienstverlening binnen Inter-Focus.
Een interesse observatie was dat zelfs onder experten de definities van een mentale weerbaarheid van een slachtoffer of patiënt voor interpretatie vatbaar is. Overleg, samenwerking en uitwisseling van interculturele expertise blijft nodig in het belang van een goede behandeling van slachtoffers en daarmee afhandeling van dossiers binnen gestelde wettelijke kaders.